Det nye biavlerforum

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Det nye biavlerforum

Viser 5 indlæg - 13 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #7432 Score: 0

    Jeg har 3 familier i samme have og tilsyneladende har de 2 familien været på rov i det 3. og har hentet ret så meget af deres vinter foder.

    Jeg vil selvfølgelig efterfodre familien men hvordan forhindre jeg at familien bliver røvet lige så hurtigt som jeg fodre?

    mvh

    Karl Hougaard

    #7433 Score: 0
    Jan Nielsen
    Medlem

    Hej karl

    En god ide kan være at lukke flyvesprækken næsten helt til. Så kan de bedere forsvare sig.det er godt nok lidt sent på året.. men fast fodre kan også være ide.

    V.h jan

    #7434 Score: 0
    Keld Ole Gade
    Deltager
    1 pt

    Hej

    Det er bedst at fodre bierne når bierne ikke flyver. F.eks. efter solnedgang og i regnvejr.

    Du er heldig, at det er dine egne bier der røver, så kan du bytte om på tavlerne senere.

    Mvh. Ole

    #7435 Score: 0

    Tak for svarene .jeg vil starte med at mindske flyvehullet og så fodre med fast foder

    #7436 Score: 0
    Finn Niemann
    Medlem

    Hej

    Det er rigtigt at fast foder mindsker risikoen for røveri. Men på denne tid af året med dertil lave temperaturer er det svært at få bierne til at tage apifonda ned. Efter min erfaring er man nødt til at give dem lunt flydende foder. Så sent fylder jeg gerne foderet i plastposer, som jeg prikker et par så huller på.

    Mvh

    Finn

Viser 5 indlæg - 13 til 17 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.