fodring pga varm vejr

FORUM FOR BIAVLERE Forums Månedens arbejde fodring pga varm vejr

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

Hvis du har kraftig indbæring af pollen, er der gang i yngelsætningen. Det er korrekt at det kan tære på beholdningen af vinterfoder. Her i Østjylland har jeg dog    også oplevet ret kraftig nektarindbæring på gode dage, sandsynligvis fra olieræddike og sennep. Jeg tror de klarer sig, hold øje med foderbeholdningen i marts 2023.

This post has received 1 vote up.
    #6582 Score: 0

Mine bier samler også meget ind, men de flyver også rundt på må og få og summer som en sværm. Andre der har bud på hvorfor? Klimaforvirring?

#6587 Score: 0
    Flemming Bech Thorsen
    Deltager
    4 pts

Har de en dronning ?

#6590 Score: 0
    Gitte Lykke
    Medlem

Hejsa

jeg gar valgt at give dem lidt de kan gå op og tage – mine er også ude at flyve når solen skinner

#6591 Score: 0
    Gitte Lykke
    Medlem

Hejsa

jeg har valgt at give lidt som de kan gå optog spise – mine er også ude når solen skinner

#6592 Score: 0
    Jørgen Bilstrup Vestergaard
    Medlem
    3 pts

Vej dem med en kuffertvægt.

Sæt krogen under bunden i siden og gang vægten med 2, når bunden løfter sig i denne ene side.

20 kg (10 kg x 2) til 24 kg for hele stadet afhængig af, hvornår du igen kigger efter foder til foråret. Dette er for 10 tavler i et opstablingsstade. Og det er, hvad jeg arbejder ud fra; måske har andre en anden erfaring afhængig af trækmuligheder for netop deres område? Jeg anser det for nok, men du kan veje igen sidst i februar (12 – 15 kg), og der kan du igen fodre om nødvendigt.

Vigtigst af alt er, at klyngen starter i en ende af stadet og ikke ved evt yngel i midten.

Spørgsmålet er relevant også for os, som anser os som erfarne biavlere.

Mvh Jørgen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.