Mjød af krystalliseret honning FORUM FOR BIAVLERE › Forums › Åben debat › Mjød af krystalliseret honning Dette emne har 3 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 9 måneder, 3 uger siden af Jakob Jakobsen. Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt) Forfatter Indlæg 07/06/2024 kl. 22:53 #7366 Score: 0 Finn NiemannMedlem Karma: 1 pt Hej Jakob Selvfølgelig kan krystaliseret honning anvendes til mjødbrygning. Det bliver jo smeltet inden brygget sættes igang. Mvh. Finn Niemann 11/06/2024 kl. 08:51 #7370 Score: 0 Maria MoustgaardMedlem Hej Jakob Der er forskellige skoler indenfor mjødbrygning. Men selv hvis du ikke varmer honningen op inden bryg, så opløses krystallerne jo i vandet. Du skal bare røre og vente i længere tid, end med ikke-krystalliseret honning 🙂 Hilsen Maria 08/07/2024 kl. 12:59 #7395 Score: 0 Jakob JakobsenMedlem Hej Finn og Maria Tak til jer begge for indsigt og råd 🙂 Brygningen vil jeg give mig i kast med i nær fremtid. Det bliver spændende! I ønskes en god sommer! Venlig hilsen Jakob Forfatter Indlæg Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt) Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg. Log ind Brugernavn: Kodeord: Husk mig Log ind