Nyt honningdirektiv

FORUM FOR BIAVLERE Forums Love og regler Nyt honningdirektiv

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #7350 Score: 0
    Gregers Nielsen
    Medlem
    1 pt

    Jeg har læst i biavlerbladet, at der nu er kommet et nyt honningdirektiv.

    Er der nogen, som ligger inde med et link til det nye honningdirektiv? Alternativt et nummer/årstal?

    Hvis der er nogen som ved, om Europa-kommissionen har udgivet andet materiale til det nye honningdirektiv, så vil jeg også gerne have et link til dette materiale, hvis nogen har det.

    Det kunne for eksempel være en grønbog eller en hvidbog fra Kommissionen, en vejledning til honningdirektivet, en offentlig høring som Kommissionen har gennemført eller lignende. Har Kommissionen skrevet en konsekvensanalyse til det nye honningdirektiv?

    Hvis der er udgivet noget dansk materiale, som ny lovgivning eller en bekendtgørelse som implementerer det nye honningdirektiv, så vil jeg også gerne have et link. Eller hvis de danske myndigheder har skrevet en vejledning, et cirkulære eller andet offentligt materiale, så vil jeg også gerne have et link til det. Måske har noget været i offentlig høring? Så vil jeg gerne have et link.

    Meget gerne et link her på siden, så eventuelt andre interesserede let kan finde de relevante links.

    #7357 Score: 1
    Rune Havgaard Sørensen
    Keymaster
    1 pt

    Du kan læse selve direktivet her:

    L_202401438DA.000101.fmx.xml (europa.eu)

    Når reglerne implementeres i Danmark følger vi op med yderligere vejledning i Tidsskrift for Biavl.

    This post has received 1 vote up.
    #7358 Score: 0
    Gregers Nielsen
    Medlem
    1 pt

    Mange tak!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.